سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زرمهر

هفت عادت

    نظر

 (( همانیم که مدام به آن می پردازیم .پس تعالی ،نه عمل ، بلکه عادت است .))
                                                                                                                        ارسطو
 عادت اصلی درونی شده است .به ویژه اگر بخواهیم درباره عادت موثر بودن گفتگو کنیم با قانونی طبیعی -مانند سایر قوانین طبیعت- سرو کار داریم . گاه می توانیم آن را ((اصول)) بنامیم  .مثلا در کسب و کار شاید یکی از اصول انطباق با نکرش مشتری باشد . این امر را اصول می خوانیم . حال اگر بخواهیم این اصل را به شیوه ای درونی سازیم که طریقه اجرای آن را بدانیم ،مشتاق یا طالب اجرای ‌آن باشیم و بدانیم که چه کاری را باید انجام بدهیم ، عادت ایجاد شده است .
 دانش یعنی این که بدانیم چه کاری را باید انجام دهیم .
 مهارت یعنی این که بدانیم به چه شیوه ای آن کار را انجام بدهیم .
 اشتیاق یعنی این که میل به انجام آن کار را داشته باشیم .

عادت عبارت از نقطه تماس دانش و مهارت . اشتیاق است .

افراد به تدریج عادت یا شیوه یی از زیستن را می آموزند که به طریقی تقویت می شود. از این شیوه زندگی پاداش یا رضایتی - هر چند روانی - می ستانند اگر نه به آن ادامه نمی دادند. آنگاه شاید دریابند که آن عادت سودمند نیست ، اگر چه ممکن است عادت عمیقا ریشه گرفته و بر آنها مسلط شده باشد پس برای شکستن آن نیروی زیادی باید صرف شود ولی زمانی که عادت شکسته شد آزادی بسیار مطلوبی احساس می شود.


 ((هفت عادت مردمان موثر)) اصولی اساسی و بنیادی اند، نه هفت اختیار انتخابی . و همه انسانهای موثر و کارآمد صاحب این هفت عادتند. زیرا این هفت عادت به درمان مشکلات مزمن و ایجاد امکانات تازه می پردازند. مجالهای هیجان انگیزی که می توانند قدرت درون و خلاقیت انسان را شکوفا و نمایان سازند.

 


 این هفت عادت عبارتند از : ا- عامل باشد 2- ذهنا از پایان آغاز کنید 3- نخست امور نخست را قرار دهید 4- برنده/برنده بیندیشید 5- نخست گوش فرا دهید.... 6- سینرژی (انرژی گروهی ایجاد کنید ) 7-
اره را تیز کنید
 

 هر بار یکی از این عادتها را توی این وبلاگ مورد بحث و بررسی قرارمی دهیم و به ایجاد آنها در خودمون به یکدیگر کمک می کنیم زیرا آموزش دادن مطالب به دیگران به یاد گرفتن اون مطلب کمک زیادی می کند.

  تو دست من را بگیر ، من هم دست تو را میگیرم و با هم صعود میکنیم .